Silkworm - Firewater

Drinking music. There's two distinct types of drinking music if you ask me, I mean there's the "fuck yeah, I'm drunk and I don't give a fuck so I'ma sing/shout some songs and not give a fuck" type (Catch 22, Queen, mclusky, Big Black, Oasi-I mean wonderwall etc.) and then there's the "I'm only drinking so that I can forget about my problems because I am so sad, so very very sad" sort of stuff (Matt Elliott, everything else is small time). Silkworm are a band that fit snugly in the middle. They're loud and shouty enough to provide that "fuck yeah" kick but they're gloomy and down enough for that "fuck no" attitude.

Needless to say, I love Silkworm for this very reason.

Firewater is probably my favorite albums of theirs because it's just the right mix between the fuck yeah and the fuck no. I mean, it starts off with the good ol' "GOD DAMN THE CIRCUMSTANCE THAT BROUGHT ME AND GOD DAMN YOU, MY FRIEND" shouty number "Nerves". But straight after you've got "Drunk" which is a pretty gloomy number about, well, drinking. The rest of the album follows suite with only one track sticking out like a sore thumb.

That track is called "Miracle Mile". It's a little acoustic number which lacks the fuzz and agression of the rest of the album but makes up for it in pure sincerity.


And that kickass, fuzzy as fuck, louder than you can handle guitar solo that kicks in near the end. FUCK YEAH SILKWORM YOU ARE THE BEST BAND EVER.

Dig the likes of Archers of Loaf, Sebadoh and Polvo? Then this should already be in your collection.

Give it a listen

I woke up this morning after a heavy night of drinking with no real memory of what I did last night. I sure hope I didn't buy any more of those 90s american alternative rock albums. Every fucking time.

P.S. Eliot - Introverted Romance In Our Troubled Minds (2009)

Oh shit I love this album. It's like a mixture of everything I love in one beautiful, obscure record.

So get this. P.S. Eliot are this (near enough) all girl punk rock group that specialise in lovely fuzzy guitar melodies and even lovelier female vocals. Sounds like nothing special, right?

You're wrong.

Because they're so much more than just a punk rock band. They fuck that 3 power chords, 1-snare-3-4 drums and root note bassline routine and trade it in for sharp, catchy guitar lines that are reminiscent of twee pop bands like The Pastels and Shop Assistants, and a whole bunch of americana attitude (is dat sum harmonica?).

Don't get me wrong, they still write about those always-relevant-to-your-life-and-your-life-only songs that touch upon love and loss and all that crap. But it all feels so genuine. And I don't know about you but I'm a sucker for female vocals. Especially if the band is going to be singing somewhat bitter love songs.

So, to sum up. Female vocals, americana drenched punk pop, catchy as fuck, listen to it.

Give it a listen

Introverted Purchase In These Troubled Times?


Sorry about the dead blog thing to all those people who give a damn (sooooo, no one?). Fuck knows I've got a shitload of albums to share, so let's just get to the nitty gritty.

For those who are remotely interested I have fixed the link in the last three posts I made (which had corrupted rars due to my internet being a dick, I presume). So you can actually download those albums now and listen to more than, say, two tracks. Yeah?

I'm not sure if I'm going to do regular updates or nuthin (read as: I know I'm not going to do regular updates) but be sure to check on this blog every once in a while because I'ma try my hardest to keep it alive. I've already got, like, shitloads of albums uploaded and ready to share so you've got a lot to look forward to. There's gonna be some math rock and some slowcore and some twee pop and some all girl punk groups and some 90s american alternative rock and so much more.

It's gonna be rad as fuck. Oh. And I'm starting right now.